onsdag 29 september 2010

Fat out. Skinny in

Ena ringhörnan. Jag.
Andra ringhörnan. Gymmet.

Jag som har lyckats att undvika att gå på gym i 22 år har nu blivit besegrad av det svarta som refereras till som ren ondska. Jag vet inte om det beror på gym-hysterin i dagens samhälle, verklighetens smal-ideal eller att man kanske bara har insett att; jag har nog gått och blivit lite fet.
Sorgligt nog är det troligtvis alternativ nummer 3.
Alternativet jag hade fruktat.
Därför har jag nu sålt min själ till min mest (förutom P. Wahlgren) fruktade fiende.
Gymmet.

I utbyte mot min själ skall jag infinna mig minst 2 dagar i veckan på detta ställe som i folkmun kallas för gym, men som i min vokabulär kallas platsen som livnär sig på mitt blod, svett och tårar.
Pilates, MRL , Bodypump, Step. Tortyr går under många namn.

Du må ha vunnit denna ronden, men mig skall du icke besegra. Ty mitt sista slag äro det slag i slutändan som skall segra.

2 kommentarer:

Ebby sa...

Du är underbar Emelie

Cornflower sa...

haha tacka mej tacka mej..;)