fredag 3 september 2010

Vardagsfunderingar

Jag brukar ju ganska ofta förespråka ondhet här i bloggen min. Katter som hotar, folk som är ute efter mig och självklart Pernilla Wahlgren, Mörkrets Furste.
Men självklart finns det godhet här i världen också. Man stöter inte på den lika ofta bara.
Visst det finns snälla människor men desto fler som vill en ont. Därför har jag idag, dagen till ära, sammanställt en lista på folk som du borde vara snäll emot men som du egentligen bara vill slå in pannbenet på, om situationen inte spelar till din fördel.
FÖR, lets face it, man blir behandlad själv som man behandlar andra.

Tandläkarn
han/hon kommer ha händer, instrument och har du riktigt otur, fötterna i din mun. Det känns som att om du inte är snäll mot tandläkarn så kommer du troligtvis gå därifrån med en mun som inte var i samma skick som när du anlände.

Restaurangpersonal (eller folk som hanterar din mat överhuvudtaget)
Va snäll mot folk som göder dig. Är du mot förmodan inte detta, då kan du förvänta dig diverse oidentifierade saker i din middag tex spott och snorloskor.

Mekaniker
Har du trasiga bromsar och börjar tjafsa med mekanikern då kan du vara nästan helt säker på att han inte har fixat dina bromsar PLUS att han eventuellt har dragit ur några nödvändiga sladdar mm.

Brevbäraren
Det är inte många som vet men det är extra viktigt att vara snäll mot brevbäraren. Är du inte det kan han/hon dra in posten utan din vetskap och vips, så har du hamnat hos kronofogden. Och har man väl hamnat där, ja, då är det inte lätt att ta sig ur.

och avslutningsvis

Katter
En katt är sin egen herre. Spelar du inte efter kattens regler är risken stor att du får riv- eller bitmärken eller att katten kör utrfrysningsteknik. Med det menas att katten kelar med alla andra utom dig och då tar då illa vid dig och undrar vad du har gjort fel för att få denna bestraffning. Katter är även jävligt snabba på att plantera ut fästingar på dig om du inte är snäll.

Jag fyller kanske på denna listan i framtiden för jag är ju en vänlig själ som bara vill mina läsare väl.
Va snäll mot alla dessa grupper så kommer du få leva ett rikt liv.

1 kommentar:

Cornflower sa...

Se till att blogga nu annars skickar jag dej till tandläkaren!!