tisdag 3 maj 2011

Kvinnliga måsten

Jag gick in och anmälde mig. Satte mig. Vred händerna i varandra. Fan vad svettigt.
Jag blev inkallad. Gick genom långa korridorer som aldrig tycktes ta slut.
Välkommen sade hon den blonda men i mitt huvud, Ondskans högra hand.
Du kan gå in bakom skynket kvittrade blondinen men Ondskans högra hand fräste och spottade fram obscena ord som jag aldrig hört förut.
Där låg jag tillslut.
Utblottad.
Kränkt.
Nu smyger sig ångesten på. Hårt.
Jag ska bara ta lite prover kvittrade hon. I mitt stilla sinne lät det: våldtäkt.
Jag slöt ögonen och hoppades att blondinen skulle sluta fråga om vad jag skulle göra i helgen.
När det hela var över klämde jag fram ett litet ynkligt "tack", och sprang igenom dom långa korridorerna med blandade känslor.
Smutsig? Ja lite.
Nedstämd? Ja, jo.
Utelämnad? Definitivt.
Lättad? Som aldrig förr.

Och så gick det till på min allra första gynundersökning.

1 kommentar:

Göteborgs Kex sa...

Hittades några kak rester eller annat dyligt?