måndag 31 maj 2010

Ovettigt

Lördagens planer som blev planerade någon dag förra veckan var ju ursprungligen att kika på Eurovision Song Contest i lördags. Sen när Sverige inte ens kunde kvala in till finalen några dagar innan så kändes det inte lika aktuellt.
Inte nog med att vi inte ens fick en chans att stå på prispallen, världen hade även förstört min absolut viktigaste dag i veckan.
Jag hade laddat upp mentalt att "Heja Sverige heja Anna!" fastän vi egentligen skickade en låt som skulle passa bättre inom stängda dörrar på ett företag som skapade temuggar.
Jag visste ju egentligen att vi inte skulle ens kvala in men media, åh denna media, hade proppat in massa "Anna's rivaler!", "Så ska hon ta hem segern", "Anna's största hot" i min skalle.
Tror du att vi faktiskt inte påverkas av vad som står i tidningar, reklamannonser och tvreklam?
Fel.
Vi påverkas dygnet runt, alla dagar i veckan.
Innerst inne visste jag att vi inte hade en chans men media hade tänt en liten gnista hopp. Man vill ju gärna tro, även om det handlar om så något banalt som en musiktävling mellan olika länder.
"Anna i tårar efter beskedet"
Lördagens planer kraschade likt ett möte mellan en bil och en älg på motorvägen, körandes i 160km/h.
Jag bojkottade Eurovision.
Senare hörde jag att Tysklands bidrag vann. Det var tydligen en 19årig tjej som hade uttalsproblem och som var alldeles för taggad med tanke på kvalitén på låten.

Nej, aldrig mer ska jag planera en lördag efter Eurovision. Nuförtiden blir man ju bara besviken.


1 kommentar:

thanie aka stan sa...

hahaha friskt emelie;) dina inlägg e alltid lika sarkastiska,man undrar alltid e hon seriös lr driver hon med oss?ja lyckas nästan alltid komma fram till att d nog är de sistnämna som gäller..ja gillae dock att du skriver så bild-berättande..man ser företaget som tillverkar kaffemuggar i en deprimerande lokal i åmål å man ser älgen som springer in i bilen,haha keep up the good work/your biggest fan-stan