tisdag 11 maj 2010

"Det är för att du tittar på skräckfilmer och annan skit"

Här sitter jag klockan 06.24 på morgonen med en frömacka i ena handen och ett glas mjölk i andra. Nyss hemkommen från mitt nattliga jobb. Blev till att jag la mig kl 23 men kunde inte somna förrän 00.00 sen ringde väckarklockan när klockan slog 02.00. Under perioden 00.00 - 02.00 vaknade jag sisådär 4-5 gånger kanske.
Min bakre del av hjärnan var rädd att jag skulle försova mig så den höll mig tydligen alert..

Medan jag gick min lilla runda inatt helt allena så hann jag fundera över ett par saker.
Den största funderingen var varför jag har valt ett nattjobb när jag uppenbarligen är mörkrädd. Där sprang jag mitt i mörka natten och var rädd att det skulle hoppa ut nån snubbe med kniv bakom varje hörn.
Jag klarade mig idag. Men hur blir det alla andra nätter?


Nä nu är det dags för jobb nr 2. Syns i eftermiddag.

Inga kommentarer: