torsdag 13 maj 2010

"Svara kvinna för helvete!"

Men denna hysterin nuförtiden med att alltid vara anträffbar! Det är ju inte konstigt att folk springer in i väggen så hårt att näsan kommer ut genom bakhuvudet.
24 timmar om dygnet är mobilen vid ens sida och är den (Gud förbjude!) INTE det då heter det att man "känner sig naken". Den ringer och plingar både dag som natt och man får aldrig en ledig stund.
Sen har vi ju detta med bloggar och Facebook framför allt! Det har blivit så mycket av folks vardag att tillochmed min bortgångna farmor vet vad jag åt till lunch igår.
Nära och kära, eller ja, folk som man inte ens umgås med nuförtiden har mer koll på ens liv än vad man själv har.

- "Varför svarar du inte när jag ringde? Du svarade inte på mitt sms heller ju."
- "Jag låg och sov. Folk behöver sova"
- "Aja det är på den nivån. Då ska jag sluta svara på dina sms och samtal också då."

Snart behöver man inte ens umgås i det riktiga livet längre, det räcker med att kolla mobilen och Facebook så umgås man på ett mycket mer "praktiskt och tidssparande sätt".

Hur ska denna generationen klara sig i sociala sammanhang?




1 kommentar:

Christina sa...

Så sant så! Tur att det finns såna som Johanna, hon avskyr att va anträffbar å allt som har me teknik att göra! Myself Love My iPhone;) sorgligt kan man tycka.. Fan va ja skratta när du skrev de där om Eivor! Haha