fredag 19 mars 2010

Så går det när det råder oskiljaktigheter inom trafiken

Vad händer egentligen om man tar en gnutta supergod gourmetmiddag blandar det med en underbar efterrätt och sen slänger på en klick med spökhistorier i goda vänner lag? Jo då får man den perfekta kvällen/eftermiddagen som Annie, Fräs, Sippen, Barre, Idur, Tasken, Kiara och jag hade igår hemma hos Sippen i Munkebäck.
Jag hade sjukt trevligt hela kvällen och det blev ännu bättre av den korta men positiva vändningen som infann sig ett litet tag in framåt kvällen.
Sen när det började bli dags för hemgång så släppte vi synen på Tasken som fick försöka hitta sin väg till spårvagnen. Det skulle vi inte gjort. Hon ringde och var vilse så då fick jag och Fräs fixa biffen. Vi kan ju inte bara släppa Tasken mitt i Munkebäck efter alla skräckhistorierna so vi hört under kvällen.
Sagt och gjort.
Jag, Kiara, Fräs och Tasken promenerade till bilen, kollade först om det fanns nån som satt i baksätet. Det gjorde det inte. Sen hoppade vi in allihopa och började köra mot Järntorget.
Trodde vi.
Det ena ledde till det andra och vi kunde inte för hela världen hitta vägen. Så efter lite om och men så stod vi på en trottoar helt plötsligt och undrade vart man fick köra någonstans. Efter lite om och men var det en herre som kände vår panik och pekade oss i rätt riktning. Men denna humana insats hjälpte tydligen inte heller för när vi hade kört en liten bit, ja då befann vi oss helt plötsligt i motsatt körriktning.
Då brast vi ut i gapskratt alla tre (även Kiara drog lite på smilbanden tror jag) så försökte vi köra därifrån. Det gick.. hyfsat.
Iaf det ena ledde till det andra och vi hittade inte vägen till vår destination, så vi släppte ändå av Tasken på Centralen så fick hon ta den gamla hederliga spårvagnen.
Allt löste sig till slut ändå även om vi inte kom dit vi skulle. Men vi hade kul på vägen iaf!
____________________________________________________________________
Imorse stod det ett paket adresserat till mig på köksbordet!
Såhär såg det ut.
Tack Axfood för dom två extra kilona jag kommer lägga på mig när jag inte kan hålla mig längre och går loss på dessa kakjävlar!
För det andra, NEJ jag tänker inte skicka in och säga vad jag tyckte för jag jobbar inte på fucking Willys längre!
Så nu fick jag det ur mig också.
Skönt.
Då kan vi fortsätta vara lite gladare.

Tjipp tjopp thai, du är en baj.









Ledsen men ni gör det inte lika bra
som Ballerina!

Inga kommentarer: