söndag 26 juli 2009

Planera helgen, två helger i förväg

Helgens bravader var fullständigt lyckade. Jag älskar när man fyller dag och tid med roligheter så man knappt hinner med. Man känner sig så himla klapp-på-axeln-bra-jobbat-Emelie och så fruktansvärt levande.

Det är ungefär vid den här tidpunkten i mitt liv som jag undrar: Varför har jag slösat bort en tredjedel av mitt liv genom att jobba mycket,sova och varit allmänt trött och tråkig?
Jag tror bestämt att den frågan besvaras med: För att man inte inser hur mycket man egentligen missar.

Missförstå mig rätt nu. Jag jobbar fortfarande mycket och är ganska trött för jämnan men fan, jag väljer att säga "ja" till livet istället för "nej". Bara det är ju ett enormt steg i rätt riktning i min alldeles egna personliga utveckling.

Inga kommentarer: