måndag 20 juli 2009

Fy fan vad tiden går

Ett väldigt stort grattis till mig. Jag skriver ett blogginlägg. En väldigt stor bedrift om jag må säga det själv. Latheten har tagit överhand, igen.
Men nu,för andra gången lovar jag att vara lite duktigare. Får se hur länge det håller denna gången. Förhoppningsvis så brister det inte än. Förhoppningsvis.

Helgen har varit fylld med tokigheter,långa nätter och roadtrips. Just the way I like it! För vad vore livet med rutin efter rutin efter rutin? Ett tråkigt jävla icke-liv förmodligen.

Det hela började i torsdags med att två efterblivna mongon bestämde sig för att åka på roadtrip till Falkenberg, trots att det var jobb dagen efter. Men frukta ej mina vänner, jobb blev det. Åter till sak.
Händelseförloppet gick ungefär till såhär: satte oss i bilen, stannade till i Varberg för att beskåda fästningen,åkte vidare till Falkenberg,träffade fulla pojkar,blev meddragna på äventyr,klockan slog 02.00,satte oss i bilen,stannade på vägen,powernappade,tog en omväg (för att det tydligen var roligt),körde förbi lindome,bestämde oss för att intaga föda,åkte vidare till Caf'é Skåne, åkte tillbaka till lindome, klockan slog 06.00,sprang ut för att åka longboard, klockan slog 06.45, dags att gå till jobbet.

Summa summarum: En alldeles perfekt roadtrip!

Efter jobbet begav sig de två mongona till Näset där dom spenderade 3 dagar och 3 nätter fyllda med tokigheter,lite för mycket alkohol och alldeles för långa nätter.

Livet har på den sista tiden känts fruktansvärt meningsfullt, nu när man fyller det med saker att göra.
Bu för tråkiga liv och hurra för tokigheter!

Inga kommentarer: