lördag 9 maj 2009

Män som uppenbarligen hatar kvinnor

Igår fick jag mig en rejäl avhyvlning av min kära vän Annefli för hon tyckte att jag är alldeles för dålig på att skriva blogg,vilket jag faktiskt håller med om till 100 procent. Men jag ska bättra mig,jag lovar. Det har ju med den så kallade "självdisciplinen" att göra vilket jag har påpekat förut att jag inte har.
Men faktum är att jag sitter och skriver mitt andra blogginlägg nu och så här långt har jag aldrig kommit förut.
Så jag tycker faktiskt att jag har bättrat mig. Changes here I come!

Detta är för övrigt inte det enda som har förändrats i mitt liv. Genom de senaste åren har jag gått igenom en del saker som jag tror är på väg att förändra mig till den person jag kommer att vara i framtiden. Jag ska inte tråka ut er med några exempel för det orkar jag inte, och jag är inte redo att bara "pour my heart out" än. De flesta sakerna som har hänt är fortfarande för jobbiga att prata om. Men det som räknas är att jag vet att jag har förändrats. Sen skiter jag fullständigt i om folk tycker att jag har gjort det eller inte.
Jag har lärt mig på senare år att det spelar ingen roll vad folk tycker längre,den enda som faktiskt kan göra skillnad är jag själv.
Nu låter detta som världens klyscha men har men verkligen insett detta så är det inte samma sak som att höra det och inte förstå.

Nej nu har jag till och med tappat bort mig själv så jag förstår om ni inte hänger med heller. Så nu ska jag faktiskt vara så fräck och byta ämne.

Som sagt så spenderade jag gårdagen tillsammans med Annefli. Vi bestämde oss för att gå på bio. Vi åkte in vid halv 9 och hade inte bokat biljetter för vi tyckte att det var fruktansvärt spontant av oss att skita i de.
Det visade ju sig vara världens absolut sämsta beslut genom tiderna! Vi ställde oss i biokön och hade inte bestämt oss för vilken film vi skulle se, så vi fick hoppa ur kön när det var våran tur. Sen upptäckte vi en tavla där de stod vad filmerna handlade om och väl där bestämde vi oss för en skräckfilm som lät hiskeligt äcklig. Så vi ställde oss i kön igen och när vi väl kom fram fick vi veta av den otrevliga pojken i kassan att han inte kunde släppa in på den filmen för klockan var alldeles för mycket. Stressade av tiden och av pojken i kassan bestämde vi oss snabbt för "Fast and Furious". När vi väl skulle gå in ångrade vi oss,ingen av oss ville egentligen se den. Så vi gick tillbaka till kassan (dock inte till samma kassör) och frågade om vi fick ändra oss. Klockan var nu kvart över 9 för övrigt.. Men det visade sig gå alldeles utmärkt och vi bestämde oss för att se "Män som hatar kvinnor" på VIPen, vilket visade sig vara världens bästa beslut.
Jag tror seriöst att jag inte har sett någon bättre film än den. Den var helt brilliant! Jag satt på helspänn hela tiden i 2 timmar och 32 minuter och när den var slut så ville jag se mer. Tack Fli för att du ville se den en gång till=) Så för att citera ännu en klyscha: Slutet gott allting gott.

K&B yours truly

Inga kommentarer: