måndag 16 augusti 2010

Meaning of life

Gud och jag har aldrig riktigt klickat ordentligt. Jag tror att det kan bero på att jag ifrågasätter hans metoder när han skapade människan och jorden på 7 dagar.
Redan i första kapitlet av bibeln (nej, jag har inte läst den men man var väl tvungen att ha religion i skolan) börjar man ifrågasätta om Gud verkligen skapade jorden eller om det var typ nån utomjording som fes eller nåt.
I bibeln står det iaf att Gud skapade jorden på 6 dagar och vilade den 7 dagen. Sen skapade han Adam. Men när Gud insåg att Adam var så ensam så skapade han Eva genom att ta ett av Adams revben.
Sedan gick dessa två och kuckilurade under ett träd nånstans och fick två söner, Kain och Abel. Det ena ledde till det andra och någon av sönerna dödade sin bror (minnet sviker om vem som mördade vem).
Brodern som hade mördat blev då utvisad till Kaanans land, wait for it, där han hittade sig en fru.

Ursäkta mig men var inte Adam,Eva, Kain och Abel dom enda människorna på jorden vid denna tidpunkten?!
Detta verkar ju jävligt misstänksamt.
Redan här hittar man ett kryphål.
Jag kan säga att det inte är det enda kryphålet i bibeln.

Sen på tal om något annat så när man begravs säger ju prästen:
"Av jord är du kommen, av jord skall du åter varda".

Fast, nä, jag föddes ur min mammas vagina tackar som frågar. Jag har inget minne av att jag uppstod från jorden som ett eller annat mongo.

Nepp det här med religion är inte min grej. Tacka vet jag ateismen.

4 kommentarer:

thaniemojie sa...

haha nu gjorde du min dag lloyd,vilket kul inlägg...du borde verkligen arbeta m texter på nåt vis....typ krönikör!

Malin sa...

hahaha lovely inlägg=)
nej tack till religioner och ja tack till lagar!! =)

Malin sa...

SV: tack så JÄTTE myyyycket =D
Hoppas du har en fiiiin kväll!!?

Malin sa...

Vart tog du vägen ? =) jag vill ha ett nytt inlägg att kommentera =)