lördag 19 juni 2010

Bröllopshysteri

Eftersom jag är en såpass viktig person så var det ju bara en tidsfråga innan jag skulle få en inbjudan till dagens stundande bröllop.

"Dom snart äkta makarna Viktoria och Daniel inbjuder härmed dig,
'
Fröken
Anna Emelie Isabelle Johansson
'
till att delta i denna historiska bröllopsfest på slottet.
Vi börjar med en liten intim vigsel med 1268 av våra närmsta vänner och familj
sedan bär det av till bröllopsfesten som kommer hålla på långt
in på småtimmarna för att fira detta äktenskap.
Plats: Stockholm
Tid: Hela dagen
Klädsel: Något med budget över 20 000 svenska riksdaler
Ta med: Respektabel present och ett gott humör
'
Välkommen!"
'
'
Och eftersom att jag inte kan närvara pga att jag har viktigare saker för mig idag så svarade jag naturligtvis tillbaka, för det tillhör vanlig svensk vett och etikett.
'
'
"Kära Viktoria och Daniel.
Jag hade gärna deltagit i detta eminenta bröllopsfirande om jag hade kunnat
men jag har tyvärr planerat att göra iordning trädgården idag.
Jag hoppas att ni får en minnesvärd dag och att allt går vägen.
Ge mina varmaste hälsningar till tysken och dyslektikern och hoppas
att ni får användning av glasservisen som jag har betalat
med mina stackars surt förvärvade skattepengar."
'
Med Vänliga Hälsningar
Anna Emelie Isabelle Johansson

2 kommentarer:

thaniemojie sa...

hahaha du e fan inte sann,men väldigt kul;)

Madde sa...

Haha du är ju sjukt rolig:)