lördag 31 juli 2010

Konspiratorisk? Jag?

Här sitter jag i mitt kök och frenetiskt pillar bort resterna av mitt lila nagellack.
"Ta bort det där det ser för jävligt ut" säger min kära mor till mig.
"I'm a free bitch baby" sa jag INTE till henne. Hon hade inte fattat skämtet ändå.
"Okej" säger jag men sitter i hemlighet och skiter fullständigt i hennes påhopp.

Skälet till varför jag sitter och pillar och biter är för att jag skulle vilja skriva ett as-roligt blogginlägg men inspirationen har liksom inte kommit till mig idag.
Så jag sitter i mitt kök, lyssnar lite halvt på min mammas stilla molande (är det ens ett ord?) och kikar omkring. Jag tittar på Sodastreamen, från den till tv:n, vidare på Ajaxflaskan som står här, till dataskärmen och sen vidare till bullen som står på bordet.
Nu fick jag en känsla av att nånting inte står rätt till. Jag tittar mot tv:n igen.
Sen märker jag det.
Mellan tv:n och bullarna ligger det en kräfthatt. En egensydd kräfthatt. Varför ligger den där?
Vilar den eller har den planer på världsherravälde? Har P.Wahlgren planterat en spion i mitt hem? Eller försöker den bara sno åt sig en liten bulle?
Detta måste undersökas.


(Jag har kommit på att jag är en rätt misstänksam person. Praktiskt taget alla jag ser, tror jag har planer på att ta över världen.
Speciellt Wahlgren.
Fast nä, mina misstankar är helt berättigade. Enligt mig.)


Spion eller tattare?

Inga kommentarer: