onsdag 7 juli 2010

Jag hatar städning så mycket, att jag faktiskt klämmer fram ett inlägg om det

Jag skulle vilja resa tillbaka i tiden och träffa den personen som införde renlighet som en norm.
Jag skulle vilja örfila denna personen lite lätt på kinden och säga: "Aja baja, nu får du folk att gömma sina egentliga personligheter."

Varför måste människosläktet gömma sin grisiga sida från sina medmänniskor? Kan alla inte bara acceptera varandra som man vet att man är; lortgrisar. Äckliga små lortgrisar.

-" Herregud, Svante ringde precis och sa att han tittar in en sväng. Och här ser det ut som andra världskriget! Jag måste hinna städa!"

Så när Svante väl dyker upp, ja då är man rosig om kinderna av all ansträngning och stress.
ÄNDÅ, så trycker man fram ett litet "ursäkta röran, jag har inte hunnit städa" bara för att säkra situationen.

Fast jag tror, att Svante har det PRECIS lika skitigt hemma hos sig som du hade det hos dig.

Problemet är bara att vi vill verka duktigare än vad vi egentligen är.

Inga kommentarer: