söndag 16 maj 2010

Men mamma! Pappa!!

Mina föräldrar har äntligen fått tummen ur och införskaffat sig en ny bil. Ankomsten av bilen har vi dessvärre inte fått uppleva. Det är väl planerat tills nästa vecka nångång.
Iallafall så är denna bilen av lite nyare kvalité vilket leder till att detta blogginlägg skapades.
Mina päron drar till varmare breddgrader i augusti och då kommer det med stor trolighet bli en het diskussion mellan mig och min bror, vem som faktiskt ska få låna pärlan medan päronen är borta.
Jag tänkte då dra några troliga argument som kommer användas av mig respektive min storebror.

Chrilles argument:

Jag är äldst.
Jag har en bil av äldre årsmodell än min syster.
Jag har aldrig krockat.
Jag är den som är mest älskad.
Min födsel var planerad.
Jag är mest ansvarsfull.
och det kraftigaste argumentet av dom alla som kommer användas blir:
Jag är den förstfödde!

Och mina argument?
Jag behöver bara ett för att vinna denna diskussionen och det är:
Jag är den enda flickan i syskonskaran vilket gör att jag automatiskt ALLTID kommer att vinna ALLA framtida diskussioner.

Bered dig storebror på att dregla när jag svischar förbi dig och din lilla sketbil! =)

1 kommentar:

thanie sa...

hahahaa sååå coffe,ja riktigt hör honom säga alla dom fula argumenten;)