lördag 3 oktober 2009

even though you passed away, forever you will live in our hearts

Tårarna brände bakom ögonlocken, halsen tätnade och jag fick svårt att prata.
Jag minns när julgranen välte, när vi bad kvällsbön varje kväll, när vi sprang in under din kjol.
Jag minns när vi gjorde kardemummakaka, när vi sov över, när jag gjorde fruktsallad med skinka som vi åt.
Jag minns när du gjorde Oboy på grädde, när du sjöng "genom magen kommande..", när du kallade våra strumpor för pyttar.
Jag minns när vi åkte stjärtlapp, när du lovade att aldrig säga nåt, när vi sprang in och sa "Jesus lever, 39.50:-".

Men framförallt så minns jag dig, älskade farmor, som togs ifrån oss alldeles för tidigt.


Eivor Johansson
1931 - 2001


Du sa alltid att "Gud har en plan för oss alla".
Jag tror att du visste redan innan oss att du var en utlånad ängel.

Inga kommentarer: