söndag 9 augusti 2009

Irritationsmoment 1,2,3,4,5,6 osv osv osv

Idag har varit en för jävlig dag rent ut sagt.
För det första ringde jobbet och ville att jag skulle börja tidigare, vilket iofs inte gör mig så mycket med tanke på att om jag börjar 2 timmar och en kvart tidigare så får jag betalt för 4½ timmar. Inte helt fel egentligen.
MEN när jag väl kom till jobbet så verkade det som att 69% av alla kunder var på dåligt humör. Mensiga rent ut sagt.
Först blev jag irriterad för att jag inte blir informerad när folk lämnar kassan. Grundregeln: Säg till kassaledaren när du går iväg från kassan så att denne har koll ifall det blir milslånga köer.
Denna regeln utövades inte idag.
Resultat: Köer, har ingen som helst aning var folk är, rasterna blir försenade. Och när rasterna blir försenade är det mitt huvud som ryker. Inte så kul om du frågar mig. Det var på håret att jag inte fick någon rast idag för att allt blev försenat.
Men jag ordnade upp det på mitt egna lilla vis och humöret var väl på väg upp tills...snattare kom in i butiken. Tror dock inte att dom fick med sig något till slut men det krävdes kraftansträngningar från min sida.
Sen lite då och då var folk allmänt trevliga.
Sen lite längre in på kvällen så började folks humör bli bättre.
Jag blev tillslut glad, ända tills det absolut värsta på hela dagen inträffade.
En kund kom in och hade handlat för lite över 300:-, sträcker fram en tjuga och rikskuponger. Som vi inte tar.
Kunden blir då irriterad och ringer ett samtal. Efter samtalets slut så säger kunden till sin dotter "kom så går vi" och LÄMNAR alla varor på bandet som jag har slagit in i kassan.
Notera att detta är 15 minuter innan vi stänger och jag är ensam i kassan.
Mina ord löd ungefär såhär: "#%(&%¤#)&%%"&%¤%¤#/&%)(%#%¤#".
Men tack vare ängeln Robban så ordnade det upp sig till slut.
Puh.


Tjingeling

Inga kommentarer: