tisdag 18 augusti 2009

Ikea och vårdcentralen tar livet av mig


Japp visste man inte att man levde innan så gör man nog det nu.
Livskvalitén stavas Ikeakatalogen och Vårdcentralen.
Gött med två timmars övertid iallafall men det känns ju att man har jobbat. Sveda och värk i både lemmar och leder.
Men jag ska nog inte klaga, det är värre för mina stackars cyklande arbetskamrater.


Nu är iallafall helvetesvecka 1 och 2 över!
Jag är mäkta stolt över mig själv att jag faktiskt har orkat.
Fast iochförsig så gjorde sig tröttheten sig noga påmind i lördags på jobbet.
Min kära kropp kände på sig att det var sista jobbdagen innan söndagens ledighet, så den slappnade av och vips, så blev man sjuker.
Nu är det dock på det torra igen och vi fortsätter att håva in cashen.
Dock sjönk beloppet på sparkontot genom att jag har varit lite slarvig med räkningarna och fick betala dubbelbelopp idag.
Men men, thats life. Det är dyrt att leva.


Helgen var för övrigt väldigt trevlig.
I fredags var det dags för Kållereds Lamlag att i samlad trupp bege sig till mitt casa. Väldigt trevligt, fastän alla var lite sega efter en hel veckas jobb.
I lördags var det dock pizzaätande med Fräs som var beställt. Detta var också väldigt trevligt.
Och i söndags, älskade söndag, då sov man till 14.30 gick upp, intog lite föda, slängde sig i sängen en stund till innan det var dags att svänga sina lurviga ute på fotbollsplanen.


Nu är det bara drygt en vecka kvar innan el padre, el madre och el littlebrade kommer hem från Thailand.
Bye bye freedom.
Jag och katterna har trivts väldigt bra i varandras sällskap.
Det har varit ganska skönt att bara få vara i ungefär 3 veckor nu, men kan bli trevligt med lite liv och rörelse här hemma igen.
Balansen är snart återställd.


Nu är det inte speciellt långt kvar tills man får hämta ut nyckeln till den nya lägenheten heller. Färg lite här och lite där så ska det nog bli riktigt hemtrevligt tror jag.


Väntan, väntan, väntan.

Inga kommentarer: